piątek, 12 lipca 2013

Ciasto na soku Kubusiowym

Ciasto to po raz pierwszy jadłam na imieninach u bratowej i posmakowało nam na tyle, że wzięliśmy przepis.
Wstęp wydał mi się blogową notką i jak się okazało rzeczywiście tak było i dotarłam nawet z jakiego bloga pochodzi ;) Nie mam pojęcia jak bratowa, która totalnie nie ''obraca'' się w blogosferze kulinarnej do niego dotarła, no ale mniejsza o to, grunt, że ciasto było smaczne i podeszło nawet mojemu tacie, który sceptycznie podchodzi do tych wszystkich internetowych przepisów, uważając, że tylko ładnie wyglądają na zdjęciach ;D



Ciasto jest lekkie, bardzo kremowe i wbrew pozorom proste i szybkie do zrobienia ;) Polecam ;)



 
Ciasto na soku Kubusiowym
[przepis dostałam od bratowej, ale pochodzi stąd;]


Na ciasto*

  • 3 jajka
  • 3/4 szkl cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki octu
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/3 szkl mąki pszennej
  • 1/3 szkl mąki ziemniaczanej

Na warstwę kubusiową

  • duża butelka Kubusia marchewkowo-pomarańczowego (dostępne są po 900ml, więc kupiłam dwie)
  • 3 budynie waniliowe (dałam 2 po 65g)
  •  6 łyżek cukru (dałam 4)
  • 200 g miękkiego masła (dałam ok 170)

Na warstwę śmietanową

  • 500 ml kremówki (36%)
  • 5 łyżek cukru pudru (dałam 4)
  • 500 g serka homogenizowanego waniliowego
  • 1 galaretka pomarańczowa

Ciasto

Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier. Żółtka mieszamy z octem i delikatnie łączymy z pianą. Mąki i proszek do pieczenia łączymy i dodajemy do jajek, mieszając mikserem na najniższych obrotach. Dużą blachę wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto przelewamy do tak przygotowanej blachy i pieczemy ok 20-30 min w 180 stopniach. Upieczony biszkopt odstawiamy do wystygnięcia.

Masa Kubusiowa

Odlewamy ok. 1/2 szk i rozrabiamy w nim budynie i cukier. Resztę zagotowujemy. Do gotującego się soku wlać mieszankę budyniową i stale mieszając ugotować jak zwykły budyń (nie powinno być grudek). Odstawić do całkowitego wystudzenia. Masło dokładnie utrzeć i nie przerywając miksowania dodawać po łyżce budyniu kubusiowego, otrzymamy gładką masę. Wyłożyć na wystudzony biszkopt, wyrównać i wstawić do lodówki do stężenia.

Masa śmietanowa

Galaretkę rozprowadzamy w szklance gorącej wody i odstawiamy do wystygnięcia. Śmietanę ubijamy na sztywno i pod koniec dodajemy cukier. Do śmietany dodajemy partiami sery i mieszamy. Potem wlewamy zimną galaretkę i mieszamy mikserem na najniższych obrotach tylko do chwili uzyskania jednolitej masy. Wylewamy na ciasto i znów wstawiamy do lodówki na ok 2 godziny, aby masa stężała.

Ciasto przechowujemy w lodówce. Ewentualnie przygotowujemy jakąś polewę, u mnie zrobiona z czekolady i mleka.

*Ja upiekłam tradycyjny biszkopt, ucierając jajka z cukrem, z takiej ilości składników, żeby wyszedł nieco spłaszczony.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze mile widziane, każdy z nich działa na mnie motywująco ;)