wtorek, 2 lipca 2013

Dwuwarstwowy pudding czekoladowo-truskawkowy

Szczerze powiedziawszy nie przepadam za zimnymi śniadaniami, nawet w takie upały ;)  Niestety do lodówkowych owsianek się chyba nie przekonam, ale od czasu czasu robię wyjątek dla puddingów, bo DLA TAKIEGO warto się przełamać ;D Albo dla takiego ;)

Biała czekolada, kawałki truskawek, trochę wiórek kokosowych na wierzch i kilka  podsmażonych ciepłych truskawek i mam śniadanie idealne ;)




Dwuwarstwowy pudding czekoladowo-truskawkowy
[przepis własny]

Na warstwę czekoladową

  • 1/2 szkl mleka
  • 1,5 łyżki kaszy manny
  • łyżeczka budyniu waniliowego
  • 2 kostki białej czekolady (jeśli używamy więcej możemy zmniejszyć ilość kaszy)

Na warstwę truskawkową

  • 1/2 szkl mleka
  • 2 łyżki kaszy manny
  • łyżeczka budyniu truskawkowego
  • kilka truskawek
  • opcjonalnie jakieś słodzidło

Mleko zagotować wraz z czekoladą, budyń i kaszę rozmieszać w odrobinie mleka, dodać do wrzącego płynu i chwilę gotować do zgęstnienia. Przekładamy do naczynia. Podobnie postępujemy z truskawkową warstwą, z tym, że truskawki albo blendujemy albo rozgniatamy widelcem (ja zrobiłam to drugie żeby mieć kawałki owoców) i też gotujemy je od początku z mlekiem i słodzidłem. Wykładamy na warstwę czekoladową, studzimy i wsadzamy do lodówki na kilka godzin lub na noc.


Truskawkowy zawrót głowy 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze mile widziane, każdy z nich działa na mnie motywująco ;)