niedziela, 14 kwietnia 2013

Kopytka z serem żółtym

Jako, że jestem fanką wszelakich kopytek, leniwców i innych kluchów, nie mogłam pominąć i tego przepisu znalezionego w książce "Kuchnia naturalna". A że ser zalegał w lodówce, nic nie stało na przeszkodzie do realizacji ;)

Kluski te podane są w przepisie na pomidorówke jako dodatek i myślę, że swoją funkcje lepiej spełniłyby właśnie w niej. Ja zjadłam je tak na sucho z ketchupem i były smaczne, mocno serowe, ale mam wrażenie że z zupą komponowałyby się idealnie. Następnym razem tak właśnie zrobię ;)  Więc polecam je jako alternatywe do zupy pomidorowej zamiast klasycznego makaronu czy ryżu :D

 
Kluski serowe
Na 4 porcje
  • 30g miękkiego masła
  • jajko
  • sól. pieprz, gałka muszkatołowa
  • 30g startego sera
  • ok 100g mąki

Masło rozetrzeć na puszystą masę. Dodać jajko, ser, przyprawy i dalej ucierać. Na koniec domieszać mąke. Zagotować sporą ilość wody, osolić, z masy formować dwiema łyżeczkami kluski i gotować je na wolnym ogniu ok 10min. Jeśli dodajemy je do zupy, najpierw przygotować ciasto i odstawić je na czas przyrządzania zupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze mile widziane, każdy z nich działa na mnie motywująco ;)