czwartek, 18 kwietnia 2013

Pierogi węgierskie Derelye z dżemem jagodowym (z twarogu i manny)

Pierogi to coś co mogę jeść dzień w dzień, aż do znudzenia. Począwszy od tych tradycyjnych po te najbardziej wymyślne. Dziś skusiłam się na nieco inną wersje.



Można powiedzieć, że są to a'la knedle w wersji pierogowej. Zwarte, z lekko kwaskowym posmakiem jagód, bardzo sycące. Polecam wszystkim którzy lubią takie wariacje pierogowe i...knedle ;)


Pierogi węgierskie Derelye z dżemem jagodowym 

[źródło]

Na 3 porcje
  • 250g twarogu
  • jajko
  • żółtko
  • 60g masła rozp
  •  65g kaszy manny
  •  sól
  • dżem jagodowy

Utrzeć ser z masłem, jajkiem i żółtkiem na gładką masę. Wymieszać mąkę z kaszą manną i dodać do masy. Przykryć folią i wstawić na godzinę do lodówki.
Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość ok 3-4mm. Wykrawać okręgi, na środku każdego kłaść łyżeczkę dżemu. Zagotować wodę ze szczyptą soli, delikatnie wrzucać pierogi i gotować 7min na małym ogniu. Wyjmować łyżką cedzakową.

Ja robiłam z połowy składników i wyszło mi 5 pierogów+jeden mini ''knedel'' :D

 

1 komentarz:

Komentarze mile widziane, każdy z nich działa na mnie motywująco ;)