czwartek, 25 kwietnia 2013

Kuskus z topinamburem i orzechami w miodzie


Przedwczoraj wykopałam całe wiaderko topinamburu i nie wiem co zrobić z taką ilością...znacie może jakieś fajne wykorzystanie go? :)  W planach są frytki, pasta..no zobaczymy co z tego wyjdzie ;P

A tymczasem dodałam go do swojego dzisiejszego śniadania i smakowało naprawdę dobrze :) W sumie ciężko mówić tu o przepisie, po prostu smaczna propozycja podania ;) Jeśli będziecie mieli akurat topinambur to polecam tę wersję ;)


Kuskus z topinamburem i orzechami w miodzie
  • kuskus (u mnie 2 łyżki,sprawdzą się pewnie też inne kasze ale ta wiadomo robi się najszybciej :D)
  • orzechy włoskie 
  • mała bulwa topinamburu
  • łyżka miodu
  • opcjonalnie łyżeczka masła

Topinambur pokroić w kostkę. Orzechy podprażyć na suchej patelni, dodać topinambur i jeszcze chwilę podgrzewać (to pozwala na ''wydobycie głębszego smaku'' z bulwy). Dołożyć miód (i masło jeśli chcecie) i smażyć przez kilka minut (uważając żeby z topinamburu nie zrobiła się papka). Wymieszać z kuskusem, posypać cynamonem i jeść póki ciepłe :) Ja maczałam sobie wszystko w jogurcie greckim i zagryzałam bananem dla urozmaicenia. Myślę, że jabłko też by się sprawdziło ;)
Bardzo sycące i smaczne śniadanie (no i zdrowe ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze mile widziane, każdy z nich działa na mnie motywująco ;)